Succesvolle 3e editie van workshop ‘Effectief onderhandelen in de juridische praktijk’

Het Hazelhoff Centre for Financial Law organiseerde op 5 juni 2018 de 3e editie van de workshop “Effectief onderhandelen in de juridische praktijk”.

Tijdens de workshop hadden studenten van de master Financieel Recht en de Advanced Master Law & Finance de mogelijkheid om met peers te oefenen met het onderhandelen over financiële transacties en hun communicatievaardigheden te verbeteren. De workshop werd gegeven door twee ervaren advocaten van advocatenkantoor Stibbe.

De onderhandelaars kregen verschillende opdrachten van hun ‘cliënt’, die zij door middel van onderhandelingen met de wederpartij tot een succes moesten maken. Iedere vorm van contact met de wederpartij kostte de cliënt veel geld, waardoor elke handeling nauwkeurig moest worden afgewogen.

Aan het eind van de middag zijn de studenten erin geslaagd succesvolle deals te sluiten. De dag werd afgesloten met een borrel, mede ter gelegenheid van de afsluiting van het collegejaar.