Paul Adriaanse medeorganisator lustrumeditie Landelijk Staatssteunnetwerk

Op donderdag 14 juni 2018 vindt de lustrumeditie van de jaarlijkse bijeenkomst van het Landelijk Staatssteunnetwerk plaats. Het thema is ‘Staatssteun en Innovatie’. Paul Adriaanse is als lid van de stuurgroep van het Landelijk Staatssteunnetwerk medeorganisator van deze bijeenkomst.

De keynotesprekers dit jaar zijn Valeria Ronzitti, secretaris-generaal van CEEP (European Centre of Employers and Enterprises providing Public Services) en Karl Soukup, directeur van de afdeling General Scrutiny and Enforcement van DG Mededinging van de Europese Commissie en in die hoedanigheid hoofdverantwoordelijk binnen de Europese Commissie als het gaat om staatssteun en innovatie. Het programma wordt vervolgd met workshops over onder meer risicofinanciering, duurzame energie, en onderzoek en innovatie en een boekpresentatie.

De bijeenkomst vindt plaats in New Babylon Meeting Center in Den Haag en is toegankelijk voor eenieder die in zijn of haar praktijk met staatssteun te maken heeft, dan wel daar op een andere wijze (bijv. wetenschappelijk) interesse voor heeft. Deelname aan de bijeenkomst is kosteloos. Aanmelding is mogelijk via deze link.

Paul Adriaanse is als universitair hoofddocent verbonden aan de afdeling staats- en bestuursrecht en in die hoedanigheid coördinator van de Leiden Expert Group on State Aid (LEGSA). Tevens is hij als advocaat werkzaam in de staatssteunpraktijk.