Tandenborstels van bamboe en voedseloverschot als diner

Het Leiden University Green Office (LUGO) organiseerde op 2 mei een symposium over duurzaam consumeren. Voor een volle zaal vertelden diverse sprekers over duurzame alternatieven voor consumptieproducten. Een fotoverslag.

Het symposium vond plaats in de Nieuwe Energie, een oude Leidse textielfabriek. LUGO-manager Lieske Zonderland geeft het startschot.
Roger Nefkens, oprichter van The Bamboo Brush Society, vertelt over de missie van het bedrijf: tandenborstels van bamboe aan de man brengen om plasticvervuiling tegen te gaan.
Restaurantketen Instock gaat voedselverspilling tegen door voedseloverschot van onder meer Albert Heijn om te toveren tot heerlijke maaltijden. Hoe precies, dat vertelde Erik Hoogeboom van Instock.
Duurzaamheidsanalist Sjirk Prins van ASN Bank vertelde over het beleid van de bank als het gaat om duurzaam beleggen. Volgens Prins vertellen veel banken waarin ze wél investeren, ASN vertelt daarnaast ook waarin ze níet investeren.
Na afloop kregen de bezoekers een Bamboo Brush cadeau van Roger Nefkens.

Het Leiden University Green Office (LUGO) is gevestigd aan de Reuvensplaats 2 in Leiden en te bereiken op: 071-5273161 en via info@leidenuniversitygreenoffice.nl. Informatie over activiteiten is te vinden op Facebook en LUGO heeft ook een eigen website.

Foto's: Marc de Haan