Leer het Leiden University Green Office kennen

Heb jij ideeën voor duurzamer studeren en werken bij de universiteit? Meld je dan bij het Leiden University Green Office

Het Leiden University Green Office (LUGO) is in 2016 opgericht om de duurzaamheidsideeën van studenten en medewerkers in de praktijk te brengen. Een team van zes studenten, ondersteund door medewerkers van de afdelingen Vastgoed en Milieu, werkt concreet aan duurzaamheid in het onderwijs en onderzoek van de Universiteit Leiden.

Ben je benieuwd wat het LUGO voor activiteiten organiseert rond het thema duurzaamheid? Bekijk dan onderstaande video.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Het Leiden University Green Office is gevestigd op Reuvensplaats 2 in Leiden en te bereiken op

Informatie over de activiteiten van LUGO is te vinden op

Duurzaamheidsfeiten

• De Universiteit Leiden gebruikt met ingang van 2017 100% Nederlandse duurzame stroom van windmolens. In 2016 kwam de stroom al voor de helft van Nederlandse windmolens en voor de andere helft van Noorse waterkracht.
  • De Faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen is een grote energieverbruiker van de universiteit. Door het systeem van warmte-koudeopslag bij de nieuwbouw, gaat het gasverbruik echter terug van 3 miljoen naar 35.000 kuub.
  • Landbouw is een grote aanslag op ons milieu. Als we allemaal wat minder vlees gaan eten (een dag per week geen vlees, of maximaal 70 gram vlees per dag), helpt dat al enorm.
  • De zonnepanelen op het dak van Plexus leveren 15.000 kWh op, en er komen er meer: op twee gebouwen in de binnenstad (2 gebouwen) en vier in het Leiden Bio Science Park. De eigen opbrengst kan dan stijgen naar 385.000 kWh.