Nieuwe website onderzoeksprogramma Digitale Samenleving gelanceerd

Op 15 mei is de nieuwe website over het onderzoeksprogramma Digitale Samenleving gelanceerd.

In het onderzoeksprogramma bundelen dertig hoogleraren van de veertien Nederlandse universiteiten de krachten en werken samen om Nederland een internationale toppositie te geven op het gebied van mensgerichte informatietechnologie en om oplossingen te vinden op wereldwijde uitdagingen. Het onderzoeksprogramma richt zich op zeven belangrijke maatschappelijke thema’s waar digitalisering een grote impact heeft: Citizenship & Democracy, Responsible Data Science, Health & Well-Being, Learning & Education, Work & Organisations, Digital Cities & Communities en Safety & Security.

Leiden Delft Erasmus

Binnen het samenwerkingsverband Leiden-Delft-Erasmus zijn vijf hoogleraren aangesteld voor het nieuwe onderzoeksprogramma, waaronder Andrea Evers, hoogleraar Gezondheidspsychologie. In onderstaande video ligt Evers haar deelname aan het onderzoeksprogramma toe.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Bekijk de nieuwe website op www.thedigitalsociety.info.