Dorota Mokrosinska als gespreksleider bij de KNAW discussie avond Geheime Kennis en de Staat

Dorota Mokrosinska treedt op als gesprekleider bij KNAW lezing Geheime Kennis en de Staat op 22 mei 2018

Geheime Kennis en de Staat

De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen organiseert een lezingenreeks "Geheime Kennis'. Wat is de betekenis van geheimhouding in kunst, politiek, wetenschap en religie? Is totale openheid een bewijs van de volwassenheid van een samenleving of hebben geheimhouding en censuur allerlei onvermoede voordelen en kunnen we eigenlijk niet zonder?

De tweede lezing binnen de reeks, gehouden op 22 mei 2018 in Amsterdam, heeft als thema: Geheime Kennis en de Staat. Dorota Mokrosinska treedt hierbij op als gesprekleider.

De sprekers op 22 mei 2018:
Paul Frissen, decaan en bestuursvoorzitter van de Nederlandse School voor Openbaar Bestuur te Den Haag, hoogleraar bestuurskunde aan de Tilburg University en lid van de Raad voor Maatschappelijke Ontwikkeling – De paradox van transparantie

Bob de Graaff, profileringshoogleraar Intelligence and Security Studies bij de afdeling Geschiedenis van internationale betrekkingen aan de Universiteit Utrecht – Historische inleiding – Spionage vroeger en nu: willen we alles weten?

Tom-Jan Meeus, politiek columnist bij NRC Handelsblad  Openheid als nationaal zelfbedrog

Mathieu Segers, hoogleraar Europese geschiedenis en integratie aan de Maastricht University en decaan van het University College Maastricht – Een Europa van misleiding en complotten?

De lezingenreeks is onderdeel van het programma De Maakbaarheid van onze kennissamenleving. Het programma wil economen en sociale wetenschappers, cultuur- en wetenschapshistorici, kunstenaars en architecten, politici en beleidsmakers met elkaar en het brede publiek in discussie brengen. In drie opeenvolgende jaren is een programma ontwikkeld rond een specifiek thema dat centraal is in het debat omtrent kennissamenlevingen.

Deze en meer informatie: KNAW