Hoe verbinden we data science en recht?

Bij de Haagse Hogeschool vond op 4 april een stakeholdermeeting plaats in het kader van vrede en recht in een digitale wereld. De bijeenkomst was een initiatief van de Universiteit Leiden (LCDS, eLaw) en de Haagse Hogeschool over de verkenning van gezamenlijke curriculumontwikkeling op het gebied van legaltech en ‘data law’.

Dit gebeurt onder de noemer HISDA: The Hague International School for Legal Data Analytics. Die richt zich allereerst op multidisciplinair onderzoek met een focus op data science. De initiatiefnemers willen starten met computer science, data science, bestuurskunde en law & social media.

Onder leiding van Michel Rademaker, Deputy Director van het The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS) en Jaap van den Herik, Chair of the Board of Directors van het Leiden Centre of Data Science (LCDS), gingen de deelnemers samen aan de slag met de centrale vraag: wat moet een jurist kennen en kunnen in de nabije toekomst?

Lees het hele verslag hier.