Studenten halen met NSE enquête €884 op voor UAF

Dit jaar gaf 35,36% van de studenten Geesteswetenschappen hun mening over hun studie in de Nationale Studenten Enquête (NSE). De faculteit beloofde om voor elk procent ingevulde enquêtes €25 euro te doneren naar UAF, wat betekent dat de faculteit dit jaar in totaal €884 euro over zal maken naar de stichting voor vluchtelingstudenten.

Een opgetogen reactie

“Fantastisch! Ontzettend bedankt voor de mooie bijdrage”, zegt Teamleider Fondsenwerving van UAF Wendy Heezen over de actie. “Met deze bijdrage kunnen wij nog meer vluchtelingstudenten ondersteunen bij hun studie en het vinden van een passende baan.”

Nationale Studenten Enquête

De Nationale Studenten Enquête (NSE) is een grootschalig landelijk onderzoek waarin jaarlijks bijna alle studenten in het hoger onderwijs worden uitgenodigd om hun mening te geven over hun opleiding. De studentenoordelen worden vervolgens gepubliceerd op Studiekeuze123.nl.

UAF

Het UAF ondersteunt hoger opgeleide vluchtelingen bij hun studie in Nederland en bij het vinden van een baan die aansluit op hun capaciteiten. Ook aan de Universiteit Leiden studeren enkele vluchtelingstudenten, zoals Siham, studente International Studies in Den Haag. Op de website van UAF vertelt zij haar verhaal.