Interdisciplinair Netwerkevent

Op 7 maart organiseert Judi Mesman (dean van het Leiden University College) een netwerkevenement voor postdocs en U(H)D’s uit alle disciplines en faculteiten van de Universiteit Leiden, gericht op connecties rond vier grote maatschappelijke uitdagingen (Diversiteit, Welvaart, Vrede & Recht, en Duurzaamheid).

Maatschappelijke uitdagingen van deze tijd

Het evenement is georganiseerd als reactie op verschillende gerelateerde discussies in de academische wereld over het belang van meer interdisciplinair onderzoeksverbindingen en –kansen (zie bijvoorbeeld een rapport van de KNAW en de KNAW Jonge Akademie) om de grote maatschappelijke uitdagingen van deze tijd te bestuderen (zie bijvoorbeeld de EU onderzoeksagenda en de  Nationale Wetenschapsagenda), niet alleen voor senior onderzoekers, maar ook voor jonge wetenschappers (zie bijvoorbeeld een artikel in Scienceguide). De uitnodiging voor dit netwerkevenement landde duidelijk in vruchtbare aarde, want niet minder dan 81 wetenschappers uit alle zeven faculteiten en 19 van de 26 wetenschappelijke instituten hebben zich aangemeld voor dit evenement. De deelnemers zullen meedoen in interactieve sessies rond twee maatschappelijke uitdagingen van hun keuze. Mesman verwacht levendige discussies die kunnen leiden tot nieuwe verbindingen en vernieuwende onderzoeksideeën en samenwerking.

12.30 – 13.00:   Welkom met koffie en thee

13.00 – 13.20:   Introductie door Judi Mesman (Auditorium)

13.30 – 14.30:   Ronde 1 Netwerk- sessie

14.30 – 14.45:   Pauze met koffie en thee