Gezocht: vragen over opvoeding en ontwikkeling

Werkt u met kinderen of jongeren en heeft u een vraag of wilt u meer weten over een bepaald aspect van opvoeding en/of ontwikkeling? Samen met onze studenten Praktische Pedagogiek zoeken wij het wetenschappelijke antwoord voor u.

Stel een vraag

Bijvoorbeeld:

• Hoe ga ik om met smartphones tijdens mijn les op school?
  • Is het schadelijk voor een kind op een kinderdagverblijf om vaak verschillende pedagogisch medewerkers te treffen?
  • Leggen we kinderen te veel in de watten en gaat dat ten koste van hun zelfstandigheid?
  • Kunnen kinderen straks nog wel normaal met anderen omgaan als ze hun vriendschappen alleen onderhouden via sociale media?
  • Wat doet het werken met labels als ‘rekentijgers’ of ‘leesraketten’ met het zelfvertrouwen van leerlingen?

Geen vraag is te klein, te groot of te gek en het kost helemaal niets, behalve een beetje tijd als we u het antwoord presenteren. Ook dat heeft u zelf voor het zeggen. Wij geven u een volledig uitgewerkt antwoord in de vorm die u zelf wenst: een presentatie of workshop, een tekst of filmpje, het maakt niet uit!

Mail uw vraag

Onze studenten Praktische Pedagogiek aan de Universiteit Leiden leren door het beantwoorden van uw vragen om wetenschappelijke informatie te vertalen naar de praktijk. U helpt ons, doordat wij u kunnen helpen: iedereen wordt er dus wijzer van.

Wilt u meedoen? Mail uw vraag (of mail voor meer informatie) naar Lenny van Rosmalen: lrosmalen@fsw.leidenuniv.nl - dit kan tot en met 6 april 2018.