Collegetour met Alexander Pechtold in Wijnhaven

Zo vlak voor de gemeenteraad verkiezing was de voorman van D66 op bezoek bij de Campus Den Haag

Op 14 maart waren er zo’n 200 studenten op de Spaanse Trap bijeen voor een Collegetour-evenement met Alexander Pechtold. Want zoals een Collegetour betaamd konden studenten alle vragen stellen waar zij antwoorden op wilde hebben. Onder leiding van een moderator, een alumni van Bestuurskunde,  werden er in 1 uurtje veel onderwerpen besproken. Zo gaf hij antwoord op vragen over het leenstelsel, over het referendum met betrekking tot de Wet op Inlichtingen- en veiligheidsdiensten, over het wetvoorstel om het referendum af te schaffen, over het zorgstelsel, etc.

En natuurlijk gaf de heer Pechtold een stemadvies aan de studenten. Maar gelukkig zijn studenten zelf heel goed in staat om hun eigen keuzes te maken. Het debat was verhelderd daardoor studenten met nog meer onderbouwing hun stem hebben kunnen uitbrengen.