Studio Leon Thier genomineerd voor architectuurprijs de 'Nieuwe Berlagevlag'

Studio Leon Thier Architectuur/Interieur is het architectenbureau achter het interieur van Wijnhaven en is met dit project genomineerd voor de architectuurprijs de 'Nieuwe Berlagevlag'. De prijs wordt geïntroduceerd door Het Haags Architectuur Café (HaAC) en de BNA. De vakprijs gaat naar het meest aansprekende ruimtelijke project in Den Haag, opgeleverd in de periode 2012-2017.

Studio Leon Thier

Studio Leon Thier Architectuur/Interieur is het architectenbureau achter het interieur van Wijnhaven, op de Campus Den Haag, waarin ontmoeting centraal staat. Kenmerkend in het interieur is de toepassing van bamboe voor wanden, kozijnen en maatwerkmeubels. Een diversiteit aan losse meubels zorgt voor kleur en oriëntatie binnen het geheel en geeft sfeer aan de ruimtes. Kijk voor meer informatie op de website van Studio Leon Thier Architectuur/Interieur.

Architectuurprijs de 'Nieuwe Berlagevlag'

Den Haag miste jarenlang een architectuurprijs. Het 40-jarig jubileum was in april 2017 aanleiding voor het HaAC en BNA in Den Haag een nieuwe vakprijs aan te kondigen. De organisaties willen met een architectuurprijs de positieve impact van architectuur op de leefomgeving bevorderen en de discussie hierover stimuleren.

De kwaliteit van de ingezonden projecten wordt onder meer beoordeeld op de architectuur, ruimtelijke kwaliteit, detaillering en de relatie met de directe leefomgeving. Alle projecten van interieur of dakopbouw tot wolkenkrabber of plein en van nieuwbouw tot transformatie of renovatie komen in aanmerking voor de 'Nieuwe Berlagevlag'. Op dinsdag 20 februari 2018 wordt de winnaar van de Haagse architectuurprijs 'Nieuwe Berlagevlag' bekendgemaakt. Lees hier meer over de 'Nieuwe Berlagevlag'.