Muzikaal intermezzo dies natalis door Practicum Musicae-studenten

Op 8 februari vindt de 443e dies natalis plaats in de Pieterskerk in Leiden.

Muzikaal Intermezzo

Het intermezzo wordt uitgevoerd door een ensemble van dubbel-getalenteerde studenten uit diverse faculteiten van de Universiteit Leiden die tevens in een instrumentaal hoofdvak studeren aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag in het Practicum Musicae programma van de Academie der Kunsten (Faculteit der Geesteswetenschappen).

Repertoire en musici

Heinrich von Herzogenberg (1843-1900)

Trio voor hobo, hoorn en piano op.61: Deel 1 Allegretto

Heinrich Molbe (1835-1915)

Air Arabe, trio voor hobo, horn en piano, op.77

Emiel Beinema (1996) is van jongs af aan veel met muziek bezig. Hoewel hij ooit begon in een jongenskoor, koos hij toen hij elf jaar was voor de hoorn. Emiel rondt dit jaar Practicum Musicae af als leerling van Herman Jeurissen op het Koninklijk Conservatorium van Den Haag en maakt tergelijkertijd zijn bachelorstudie Informatica af aan de Universiteit Leiden. Daarnaast is hij vaste hoornist in het Leidse studentenorkest Collegium Musicum en geeft hij regelmatig concerten met andere orkesten en ensembles.

Maud Busschers (1996) speelt sinds haar veertiende hobo en heeft in diverse orkestprojecten en kamermuziekensembles gespeeld. Sinds dit jaar volgt ze de bacheloropleiding aan het Koninklijk Conservatorium van Den Haag bij Karel Schoofs. Naast muziek studeert ze ook Filosofie aan de Universiteit Leiden en is ze vaste eerste hobo bij het UvA. Orkest Sweelinck in Amsterdam.

Friederike Pank (1994) groeide op in een muzikaal gezin in Leipzig en speelt sinds haar zesde piano. In Duitsland nam ze jaarlijks met groot succes deel aan de concoursen “jugend musiziert” en “musik für kommunen”. Sinds 2014 studeert ze International Studies in Den Haag. Daarnaast volgt ze pianolessen bij Ksenia Kouzmenko en duoklas bij Han-Louis Meijer op het Koninklijk Conservatorium. Vanwege haar passie voor kamermuziek is Friederike altijd lid geweest van ensembles en koren. Tegenwoordig begeleidt ze verschillende zangers en maakt ze deel uit van een kamerorkest, een kwintet en een trio.