Gelijkheid troef in het Nederlandse basisonderwijs

Lovende kritieken voor Willy de Heer met haar boek Gelijkheid troef in het Nederlandse basisonderwijs!

Willy de Heer promoveerde op 12 september jl. aan de Universiteit Leiden met haar proefschrift ‘Gelijkheid troef in het Nederlandse basisonderwijs. Onderzoek naar het onderwijs voor zeer makkelijk lerenden’.

Van de V.V.A.O. (Vereniging van Vrouwen met Hogere Opleiding) ontving De Heer lovende kritieken: Het boek Gelijkheid troef in het Nederlandse basisonderwijs bevat een goed theoretisch overzicht over zmal-kinderen en hun ontwikkeling en het onderwijs aan deze kinderen. Dit overzicht leidt onder meer tot het ontkrachten van een aantal mythes over zmal-kinderen die nog steeds de ronde doen in de Nederlandse maatschappij.

Lees meer hierover bij V.V.A.O..