Topsector Chemiebeurs voor twee Leidse masterstudenten

Iris Klein Schiphorst en Myrthe Crombaghs hebben een Topsector chemiebeurs ontvangen. Akzo Nobel Sassenheim geeft beide Chemistry-studenten een studiebeurs van 5000 euro. Dat maakte de Vereniging van de Nederlandse Chemische Industrie (VNCI) bekend tijdens een speciale bijeenkomst op 15 november.

Als tegenprestatie voor de  beurs zullen de studenten een stage bij het bedrijf uitvoeren. In totaal gaan komend jaar 19 studenten aan de slag met een Topsector Chemiebeurs. Deze topstudenten zijn geselecteerd op basis van onder andere studieresultaten en motivatie. De geselecteerde studenten zijn vervolgens gematcht met bedrijven die bij hen passen.

Student-universiteit-bedrijf

In het Topsector Chemiebeursprogramma van VNCI staat het netwerk van student-universiteit-bedrijf centraal. Naast de bedrijfsstage is het ook de bedoeling dat geselecteerde studenten als groep aan de slag gaan. Voor dat doel zijn er bijvoorbeeld studentencommissies die activiteiten organiseren binnen het netwerk. Ook de deelnemende universiteiten kunnen de studententeams vragen, opdrachten of challenges geven, eventueel samen met de deelnemende sponsorbedrijven.