Proefstuderen bij W&N: van DNA-practicum tot oneindige sommen

Een practicum met echt DNA, een 'meet & greet' met studenten en afgestudeerden van die ene opleiding of een werkcollege met oneindige sommen. Op vrijdag 24 november kwamen meer dan 500 scholieren met hun ouders proefstuderen bij de faculteit W&N.

Alle acht bacheloropleidingen van de faculteit presenteerden zich aan studiekiezers en ouders.  Aan het begin van de dag heette vicedecaan Han de Winde de scholieren welkom; ouders en begeleiders schoven aan in de zaal bij decaan Geert de Snoo. Daarna konden de deelnemers luisteren naar opleidingspresentaties en proefcolleges. Tijdens de informatiemarkt spraken de bezoekers met studenten en docenten. Ook konden ze deelnemen aan rondleidingen en zelf practica doen. Tijdens de 'meet & greet', konden ze tot slot spreken met alumni van verschillende opleidingen over hun ervaringen tijdens én na hun studie.

Impressie

Onderstaande instastory geeft een indruk van deze geslaagde dag. Volg @leidenscience op instagram voor meer updates over studeren en werken aan de faculteit W&N.