Opfriscursus Chinees voor alumni Sinologie

Hoe staat het met de kennis van het Chinees bij alumni Chinastudies, een aantal jaren na afstuderen? Is het meeste weggezakt? Of juist alleen maar beter geworden? Tijdens de alumniavond van de Studievereniging Sinologie werd dat getest.

Een beetje competitie

Tijdens deze avond kregen de alumni een kans om te ervaren hoe Chinees tegenwoordig wordt gegeven op hun oude opleiding. Het lesprogramma van de bachelor en de master alsmede de nieuwe lesmethodes werden besproken. Daarna werd conform de technologische trend hun kennis van het Chinees getest middels een Kahoot-quiz. Een beetje competitie bleef natuurlijk niet uit. In het tweede uur werd een Chinese les gegeven zoals die tegenwoordig op de opleiding wordt gegeven. Tevens werden de alumni voorzien van tips en tricks om hun Chinees bij te houden. De avond werd afgesloten met een gezellige borrel.

(Lysan Kuipers, bestuurslid van SVS Alumni, onderdeel van de Studievereniging Sinologie (SVS))