Esther Keymolen bij Festival TodaysArt

Esther Keymolen, Universitair Docent bij eLaw - Centrum voor Recht en Digitale Technologie, zal op 23 september 2017 plaatsnemen in een panel tijdens het Festival TodaysArt.

Dit panel onderzoekt de relatie tussen algoritmes en design ethiek. Overheden en bedrijven bieden ons simpele en gemakkelijk te gebruiken diensten en technologieën aan, maar is dit wel een goede weergave van de complexe wereld waarin we leven? Als we geen gedeeld normatief kader tot onze beschikking hebben, hoe kunnen we dan beslissen over de waarden die we onze systemen meegeven? Aangezien AI en algoritmische besluitvoering in toenemende mate deel uitmaken van de systemen en diensten die we elke dag opnieuw gebruiken, is het cruciaal om ons over deze vragen te buigen.

Lees hier de aankondiging.

(foto door Tim Leguijt Fotografie)