Nieuwe internationale W&N-studenten verkennen Science Campus

Maar liefst 172 internationale masterstudenten uit 30 landen bezochten op 29 augustus tijdens de internationale introductieweek OWL de Faculteit der Wiskunde en Natuurwetenschappen, hun nieuwe studieplek.

Op zoek naar de liefde

Een masterstitel willen ze halen, maar ook gelukkig worden in de liefde. Tijdens de welkomstbijeenkomst in de Gorlaeus Collegezalen gaven de studenten middels een app op hun mobiele telefoon door wat ze aan het eind van hun studie bereikt hopen te hebben. De antwoorden verschenen rechtstreeks op het scherm en varieerden van een degree tot love.

Meeste studenten uit China

Ook de herkomstlanden van de nieuwe studenten verschenen op die manier in de collegezaal. De meeste studenten bleken afkomstig uit Duitsland en China. Even was spannend welk land het best vertegenwoordigd was, uiteindelijk won China het nipt. Ook 15 Nederlandse OWL-deelnemers bleken nieuw in Leiden.

Hollandse lunch

Op het introductieprogramma stonden verder welkomstwoorden van vice-decaan Han de Winde en een uiteenzetting van de Science Career Service over loopbaanmogelijkheden in Leiden. Chemiepromovendus Amedeo Bellunato vertelde over zijn kennismaking met de universiteit, en de dingen die hij waardeert in Leiden en Nederland. Tot slot was het woord aan de assessor, waarna de nieuwe studenten in kleinere groepjes met de studieverenigingen de Science Campus verkenden. Een Hollandse lunch met broodjes en fruit – maar zonder karnemelk – sloot het ochtendprogramma af.