Paul Behrens haalt internationale media met waarschuwing klimaatverandering

Milieu-onderzoeker Paul Behrens heeft met zijn recente publicatie in Nature Energy zowel internationale als nationale media-aandacht gegenereerd. Onder anderen Science Daily, NU.nl en het Financieel Dagblad besteedden aandacht aan zijn publicatie, waarin Behrens waarschuwt voor mogelijke stroomstoringen in Europa door klimaatverandering.

Te weinig koelwater

Door langdurige droogtes zal er te weinig koelwater zijn voor de elektriciteitscentrales, wat leidt tot stroomstoringen of zelfs uitval, zegt de Leidse onderzoeker. Volgens Behrens zijn mogelijke oplossingen de bouw van nieuwe duurzamere centrales en het gebruik van zeewater als koelwater.

Media

NU.nl: 'Europa krijgt vaker last van stroomstoringen door klimaatverandering'
Financieel Dagblad: Klimaatverandering zet stroomproductie onder druk
Leidsch Dagblad: Universiteit Leiden: vaker stroomstoring door watertekort