Studenten maken wetenschappelijk tijdschrift over jeugdrecht

In het kader van het Privatissimum Jeugdrecht en het Privatissimum Strafrecht hebben studenten in vijf intensieve onderwijsweken een eigen wetenschappelijk tijdschrift met drie artikelen gemaakt.

De artikelen zijn ‘gereviewd’ door een docent. Naast het schrijven van artikelen, hebben de studenten ook een referaat gehouden en opgetreden als discussieleider. Het doel van het Privatissimum is dat studenten wetenschappelijke vaardigheden ontwikkelen, zoals het doen van onderzoek, schrijven, presenteren en debatteren.

Dit jaar is gewerkt aan drie thema’s: de jeugdige in het strafrecht, de rechtspositie van het pleegkind en de onderwijsplicht. Per thema is één tijdschrift geselecteerd voor publicatie op deze website. Deze tijdschriften vindt u onderaan dit bericht.