Paul van der Heijden benoemd op eervolle leerstoel aan Universiteit Gent

Professor Paul van der Heijden (internationaal arbeidsrecht Universiteit Leiden) is benoemd op de Leerstoel Marcel Storme aan de Universiteit Gent. De Leerstoel Marcel Storme is een wisselleerstoel aan de rechtenfaculteit in Gent, die, zo zegt het reglement, uitsluitend wordt toegekend aan een vooraanstaand jurist met internationale uitstraling.

De leerstoel is vernoemd naar prof Marcel Storme, een veelgeroemd Gents hoogleraar, advocaat en Vlaams politicus in ruste. Eerder werd deze leerstoel onder anderen bekleed door prof Tim Koopmans, hoogleraar in Leiden en rechter in het EU Hof van Justitie.

Van der Heijden heeft de afgelopen 20 jaar verschillende hoge posten bekleed in het supervisie systeem van de International Labour Organisation (ILO) te Geneve. De ILO maakt deel uit van de Verenigde Naties(VN). Ook is hij Editor-in-Chief van het International Labour Rights Case Law Journal (ILaRC), uitgegeven door Brill. Van der Heijden  zal in Gent doceren over internationale fundamentele arbeidsrechten, zoals het recht op vrijheid van vakorganisatie, het verbod op kinderarbeid, dwangarbeid en discriminatie, en het recht op een veilige werkplek.