Na twee jaar je handtekening zetten

Wat doe je als je niet in de gelegenheid bent geweest om na je afstuderen je handtekening in het Zweetkamertje te zetten? Alumni Brantly Hancock en Kent Moore uit de VS stuurden de alumni officer een mail met het verzoek dat alsnog te mogen doen, en ze kwamen twee jaar na hun afstuderen terug naar Leiden om te tekenen: “Het voelt goed!”

Van de VS naar Nederland

Leidse alumni Brantly Hancock en Kent Moore uit North Carolina kennen elkaar van de middelbare school en besloten om samen naar Leiden te komen om een master International Relations (Kent) en een master Museums & Collections (Brantley) te studeren. Ze kozen voor de Leidse universiteit omdat beide masters hier in het Engels worden aangeboden en omdat ze de Europese cultuur wilden opsnuiven. Kent heeft nu een baan als study abroad coördinator in de VS, en Brantly heeft een promotieplaats waar zij komend najaar mee begint.

Brantly: “We moesten voor de afstudeerceremonie terug naar de VS en konden daarom onze handtekening niet meer op de muur van het Zweetkamertje zetten. Ik besloot de alumni officer te mailen met de vraag of dit alsnog kon, en ik vind het geweldig dat we nu de kans hebben om eindelijk onze handtekening te zetten en daarmee deze geweldige periode in Leiden te kunnen afsluiten.”

Kent en Brantly na het zetten van hun handtekening in het Zweetkamertje

Jullie zijn nu al weer twee jaar terug in de VS, missen jullie Leiden nog wel eens?

Brantly: “We zijn dol op Leiden, en we denken nog vaak aan onze tijd daar. Er is van alles dat we missen. Zoals café De Bonte Koe bijvoorbeeld. Het leven is veel socialer hier, mensen zijn meer gericht op elkaar, dat vinden we leuk. Er heerst hier een soort levenslust, die zich steeds weer manifesteert. Bijvoorbeeld hoe blij mensen worden als het mooi weer is.”
Kent: “Leiden voelt ook als een stad die is gemaakt voor mensen, en niet voor auto’s, zoals veel andere steden.”

Hoe was het om eindelijk je handtekening te zetten, twee jaar na jullie afstuderen?

Kent: “Ik had nooit gedacht dat we nog eens de kans zouden krijgen dat te doen.”
Brantly: “Maar het voelt heel goed. Het voelde toch alsof we het nooit echt goed hebben kunnen afsluiten, omdat we eerder weg moesten en niet bij de afstudeerceremonie aanwezig konden zijn. Nu hebben we het toch goed kunnen afsluiten. Ik denk dat we er straks maar op moeten gaan drinken, in De Bonte Koe bijvoorbeeld!”

Alumnipaspoort

Brantly Hancock (28)

Komt uit: North Carolina, V.S.
Studeerde: Master Museums & Collections
Werkt nu bij: Een interactief museum voor kinderen, vergelijkbaar met Science Museum NEMO in Amsterdam. Maar binnenkort begint Brantly met een nieuwe baan: haar promotieonderzoek. Ze kon kiezen uit vijf verschillende promotieplaatsen in de VS, en koos voor de University of North Carolina.
Hoe heeft studeren in Leiden bijgedragen aan je carrière? “Ik denk dat ik uit zoveel promotieplaatsen kon kiezen omdat ik in Leiden gestudeerd heb. Veel van de mensen die ik tijdens mijn sollicitaties gesproken heb, kenden de Universiteit Leiden en kenden haar reputatie; ze waren ervan onder de indruk dat ik daar gestudeerd had.”

Alumnipaspoort

Kent Moore (28)

Komt uit: North Carolina, VS
Studeerde: Master International Relations
Werkt nu bij: CISabroad, een organisatie voor studeren in het buitenland, die contacten onderhoudt met meer dan 200 universiteiten in de VS. “Meestal werf ik studenten voor onze eigen study abroad-programma’s, maar ik hou me ook bezig met de logistiek voor een aantal studentenreizen naar het buitenland. De reden dat ik nu weer in Leiden ben, is omdat ik bezig ben een studiereis te organiseren naar het International Criminal Court in Den Haag.”
Hoe heeft studeren in Leiden bijgedragen aan je carrière? “Studeren in Leiden heeft me een veel opener blik op de wereld gegeven dan ik had toen ik in de VS was. Het vermogen om open te staan voor verschillende gezichtspunten en deze beter te begrijpen heeft me echt geholpen in de baan die ik nu heb.”