Schoolklassen bezoeken het Levend Lab

De komende vrijdagmiddagen is het een levendige boel in het Levend Lab! In samenwerking met Technolab Leiden komen schoolklassen op bezoek. Op vrijdag 12 mei beet groep 7 van de basisschool Woutertje Pieterse uit Leiden het spits af.

De kinderen leren spelenderwijs over onderzoek, waterkwaliteit en waterleven. Zo leren ze wat voor eigenschappen water kan hebben, wat voor beestjes er allemaal in de sloot leven, hoe een watervlo er van dichtbij uitziet en hoe het zwemt.

Aan de hand van een Jenga-spel ervaren de kinderen dat een voedselweb kan instorten. Ook krijgen ze een rondleiding langs de sloten van het Levend Lab; zo kunnen ze met eigen ogen zien dat er al heel wat beestjes in de slootjes leven.

Scholieren druk bezig met experimenten