Leiden behaalt tweede plek VAR-pleitcompetitie van 2017

Het Leidse team voor de VAR-pleitcompetitie van 2017 (Janneke Buskermolen, Koen Giezeman, Roos-Marie van der Heide, Britt Pellegrom en Melissa Zee) heeft na een spannende finale de tweede plaats behaald. Een prachtig resultaat!

Maandenlang bogen de studenten zich over een casus over hunebedden, vrachtverkeer, wegenbouw en raakten soms bijna verstrikt in het 'Wabo-woud.' Na de geschreven rondes stond het Leidse team op de vierde plek, maar zij wisten door uitstekende pleitkwaliteiten gisteren als eerste team de finale te bereiken. Daar stonden zij als eisers tegenover de Universiteit Maastricht (derdebelanghebbende) en de Radboud Universiteit Nijmegen (verweerders). Voor de aanvullende finalecasus, dit keer over het subsidierecht, kregen zij een uur de tijd zich voor te bereiden. Na dit razendsnelle voorwerk vond een verbale knokpartij plaats tussen de drie teams waarbij Maastricht er met de beker vandoor ging en Leiden de zeer prijzenswaardige tweede plaats bereikte.