Vacature: student-assistent bij de afdeling Belastingrecht

De afdeling Belastingrecht is voor het 1e semester van collegejaar 2017-2018 op zoek naar een student-assistent. Deze student zal de taak hebben om de boekencollectie van het Belasting & Douane Museum (www.bdmuseum.nl) te inventariseren. Deze unieke boekencollectie bevindt zich sinds 2011 op de afdeling belastingrecht. Het biedt een student met affiniteit met boeken en archieven de kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan het ontsluiten van historisch-fiscaal bronnenmateriaal.

Wat zijn de werkzaamheden?

De boekencollectie bestaat uit bijzondere bronnen. De collectie is echter omvangrijk (6.400 titels) en is nog niet in kaart gebracht. Tot de werkzaamheden behoren onder andere: het doornemen en afstoffen van de boekencollectie en het invoeren van alle titels in een database in Excel. Voorafgaand aan de werkzaamheden geeft een conservator van de UB een korte training. De UB helpt ook mee in de begeleiding en levert een speciale stofzuiger voor het schoonmaken.

Per wanneer, voor hoelang, en waar?

Startdatum en werkdagen in overleg. Werkzaamheden kunnen van start per 1 november 2017. Het gaat om 1 à 2 dagen per week, gedurende een periode van 16 weken. De boeken bevinden zich verspreid over de kantoren van de afdeling belastingrecht in de Rechtenfaculteit (het Kamerlingh Onnes Gebouw).

Wie zoeken wij?

Idealiter heb je een studieprofiel gerelateerd aan museumstudies of archivistiek, maar dit is niet noodzakelijk. Het gaat er vooral om dat je affiniteit hebt met boeken en bibliotheekcollecties en het leuk vindt om deze inventarisatie uit te voeren.

Je bent in ieder geval aantoonbaar:

• 3e-jaars BA student aan de Universiteit Leiden (per 1-9-2017);
  • Een snelle en zorgvuldige werker;
  • Handig met MS Word en Excel;
  • Zelfstandig en een doorzetter;
  • Geïnteresseerd in bibliotheken en boekencollecties.

Wat bieden we jou?

Je krijgt het salaris dat geldt voor student assistenten (conform student-assistent 3).

Is dit iets voor jou?

Stuur dan je CV, een bewijs van inschrijving of een cijferlijst van de UL en een korte motivatie (max. 500 woorden) naar m.r.manse@law.leidenuniv.nl.

Reageren kan tot en met 22 mei 2017.