Studievereniging LIFE wint competitie studentenenquêtes

Studenten van de opleidingen Life Science & Technology hebben van alle W&N-studenten het vaakst de Nationale Studenten Enquête (NSE) ingevuld. Dat maakte de assessor bekend op donderdag 16 maart in de Science Club.

4500 koeken voor de faculteit

In de NSE geven studenten hun oordeel over allerlei aspecten van hun opleiding, bijvoorbeeld de inhoud, docenten, lesmethoden en communicatie. Resultaten van de NSE gaan rechtstreeks naar de universiteit, die daarmee de opleidingen kan verbeteren. De mening van studenten is dus belangrijk; daarom had de Faculteit W&N beloofd haar studenten te trakteren op koek bij een responspercentage van 45 procent. Dat percentage werd juist gehaald: 45,3 procent van de W&N-studenten vulden dit jaar de NSE in. De faculteit zal dus binnenkort via de studieverenigingen 4500 koeken uitdelen. Universiteitsbreed was het percentage 36,8 procent, aldus assessor Maxim Allaart. ‘We mogen dus wel een beetje trots op onszelf zijn.’

NSE-respons van achterban studieverenigingen

Strijd der studieverenigingen

De vijf W&N-studieverenigingen gingen langs bij colleges, mailden hun leden en zetten hun social mediakanalen in voor een zo hoog mogelijke respons. Ze gingen lang nek aan nek. LIFE haalde uiteindelijk 48,5 procent en bleef daarmee De Leidsche Flesch (45,8 procent) , de Leidse Biologen Club (44,9 procent), Aesculapius (44,0 procent) en Chemisch Dispuut Leiden (42,0 procent) nipt voor.

Geen luide cheers

Bij de bekendmaking van LIFE als winnaar van de competitie tijdens de donderdagmiddagborrel in de Science Club klonken geen luide cheers, zoals Allaart constateerde. ‘Waarschijnlijk omdat het hele bestuur net samen op vakantie is.’ De vereniging ontvangt van het facultair bestuur een bijdrage aan een borrel voor de leden.