Gezocht: kunstenaars, wetenschappers, studenten en creatievelingen

Op 16 september 2017 vindt de vijfde editie van de Nacht van Kunst & Kennis plaats in Leiden. En jij hebt de kans om jouw werk daar te laten zien!

De Nacht van Kunst & Kennis is het festival dat de wetenschap verbindt met kunst, cultuur en muziek in hartje Leiden. Bezoekers kunnen op een aantal locaties rondom het Rapenburg in de historische binnenstad van Leiden genieten van verrassende acts en sprekers. Het festival biedt ruimte aan veel verschillende acts waarbij kunstenaars en wetenschappers samenwerken. Heb jij een idee om kunst en wetenschap te verbinden? Stuur ons je voorstel, en wie weet wordt jouw idee werkelijkheid!

In de stad waar Rembrandt geboren werd en Herman Boerhaave en Einstein werkten en leefden, is het niet meer dan logisch om een kunst- en wetenschapsfestival te organiseren. Afgelopen jaar hebben we 4000 bezoekers weten te trekken en daar gaan we dit jaar uiteraard weer ons best voor doen. De Nacht laat de bezoeker zien dat kunstenaars en wetenschappers belangrijk zijn om ons de wereld te laten begrijpen. Kunst en wetenschap houden ons een spiegel voor, of openen deuren die normaal gesloten blijven. Door de eeuwen heen werden wetenschappers geïnspireerd door kunst en kunstenaars door de wetenschap. Dat laten we zien tijdens de Nacht van Kunst & Kennis.

​Dit jaar komen de volgende thema’s aan bod. Deze thema’s dienen als inspiratiebron voor de koppeling tussen kunst & kennis. Mocht je idee hier helemaal niet tussen passen, stuur dan toch gerust je voorstel in.

• Health & Bio Science: hoe ziet de mens van de toekomst eruit?
  • Het verlies van de rede: een ode aan de gek
  • De koningin van de wetenschap: We bieden een podium aan de koninginnen van de kunst en wetenschap
  • Azië: De samenkomst van westerse en oosterse invloeden kan spannende combinaties opleveren

Deadline en meer informatie

De deadline voor je voorstel is op 19 mei. Meer informatie en voorwaarden op de website van De Nacht van Kunst & Kennis.