Conferentie “Staatssteun: de rechtspositie van steunverlenende overheden”, 31 maart 2017, KU Leuven

Op 31 maart 2017 organiseren de Université de Liège (Liège Competition and Innovation Institute) en de KU Leuven, in samenwerking met de Vlaamse overheid, een conferentie over staatssteun.

Onder leiding van professor Pieter Van Cleynenbreugel (LCII - ULg; Paris-Dauphine) en professor Wouter Devroe (CCM - KU Leuven) wordt een gezelschap van academici, ambtenaren en advocaten om de tafel gebracht om best practices voor steunverlenende overheden te kunnen formuleren. Tijdens deze conferentie komen de modernisering van de staatssteunregels en de nieuwe ontwikkelingen in de jurisprudentie van het Hof van Justitie aan bod.

Het programma bestaat uit meerdere sprekers van onder meer de organiserende universiteiten, de Europese Commissie en het Gerecht van de Europese Unie. Maarten Aalbers, promovendus bij het Europa Instituut van de Universiteit Leiden, verzorgt een workshop over steunverlening door regionale overheden.

Meer informatie treft u in deze bijlage aan