Verkiezingsdebat migratiebeleid

Woensdag 25 Januari 2017 heeft het Instituut voor Immigratierecht samen met Amnesty International en Grotius een verkiezingsbijeenkomst georganiseerd op de faculteit der Rechtsgeleerdheid.

De aanwezige politieke partijen, te weten CDA (Chris van Dam), ChristenUnie (Joël Voordewind), GroenLinks (Kathalijne Buitenweg), SP (Sadet Karabulut), SGP (Hans van ’t Land) en VVD (Sven Koopmans), werd de gelegenheid geboden het partijstandpunt over migratiebeleid toe te lichten en daarover in discussie te treden met de aanwezigen in de zaal. Helaas waren D’66, PvdA en PVV verhinderd.

Eduard Nazarski, directeur Amnesty, gaf na elke ronde een voorzet voor de gedachtewisseling. In het publiek waren zowel studenten als professionals op het gebied van migratie en asiel aanwezig. Door de diversiteit van de aanwezigen en de verschillen in politieke opvatting was het een levendig en interessant debat onder leiding van professor Peter Rodrigues.