‘Een topdocent!’ Igor Boog wint Casimirprijs 2016

Docent Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie Igor Boog heeft op de nieuwjaarsreceptie de Casimirprijs van de faculteit Sociale Wetenschappen ontvangen. De jury was erg te spreken over Boog’s toegankelijkheid en vernieuwende visie op onderwijs. Elk jaar wordt de Casimirprijs uitgereikt aan de meest inspirerende docent van de faculteit.

Een geroemde docent

“Hij geeft niet het leukste vak maar wel het leukste les,” vertelt een student over Boog in het juryrapport. De docent wordt door de jury geroemd doordat hij met vernieuwende technieken een impopulair vak (Statistiek) om wist te bouwen tot een hooggewaardeerd vak. Tevens maken de liefde die hij voor zijn vakken uitstraalt en zijn sociale vaardigheden hem tot en echte ‘TOP docent’, aldus juryvoorziter prof.dr. Andrea Evers.

Juryvoorzitter Andrea Evers noemde Boog 'een echte topdocent'.

Over Igor Boog

Boog studeerde Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie aan de Universiteit Leiden en werkte onder meer als onderzoeker en journalist in het Midden-Oosten en als onderzoeker bij het nationale expertisecentrum discriminatie in Nederland. Na deze ervaringen promoveerde hij aan de Universiteit Leiden met een proefschrift over multicultureel burgerschap. Vanaf 2010 is hij verbonden aan het Instituut voor Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie.

De Jury

De jury van de Casimirprijs heeft de kandidaten beoordeeld volgens vastgestelde criteria van het faculteitsbestuur, en bestond uit prof.dr. Andrea Evers (voorzitter, instituut Psychologie), dr. Sabine Luning (instituut Culturele Antropologie, prijswinnaar 2015), Charlotte Knoester (student opleiding Pedagogiek) en Evelien Lambooij (student opleiding Politieke Wetenschap).