Andrea Evers over placebo's bij 'Witteman ontdekt' en in NRC

Hoogleraar gezondheidspsychologie Andrea Evers is terug te zien als panellid in het televisieprogramma Witteman ontdekt: het geluk. Daarin spreekt Evers over het placebo-effect van religie. Lees ook Evers over placebo’s in NRC - Gids in Gezondheid.

NRC Bijlage: Gids in Gezondheid

In het artikel ‘De wondere - en werkzame – wereld van de placebo’ verteld Evers over wat het placebo-effect is en hoe deze kennis ingezet kan worden in de huidige gezondheidszorg. Zij vindt dat artsen beter de tijd zouden moeten nemen voor communicatie en voorlichting. 'We weten dat dit soort factoren bij placebo-effecten een grote rol kan spelen voor de uitkomsten van behandelingen met betere resultaten, minder bijwerkingen en lagere kosten', vertelt zij in de Gids in Gezondheid, een bijlage van NRC.

Witteman ontdekt: het geluk

Andrea Evers was panellid in de derde aflevering van 'Witteman ontdekt' over religie en geluk. Paul Witteman interviewde één van de voorgangers van de Mozaiek0318-kerk in Veenendaal, en stelt kritische vragen met hulp van panelleden.
De aflevering met Andrea Evers terugkijken

Andrea Evers zit links in de bank bij de opname van Witteman ontdekt.