Uitnodiging Jaap Doek Kinderrechtenscriptieprijs 2016 & Boekpresentatie ‘25 years CRC’

De Afdeling Jeugdrecht en Defence for Children nodigen u van harte uit voor de uitreiking van de vierde Jaap Doek Kinderrechtenscriptieprijs en de officiële presentatie van het boek ‘The United Nations Convention on the Rights of the Child. Taking Stock after 25 Years and Looking Ahead’.

Genomineerden

Uit de vele scripties die zijn ingezonden heeft de jury vijf kandidaten genomineerd die in aanmerking komen voor de scriptieprijs:

1. Annelotte Hoepman (Universiteit van Amsterdam) - “Ben ik mijn broeders hoeder?” Een multidisciplinair onderzoek naar ‘vluchtende’ gezinnen voor Jeugdzorg.

2. Maartje Kouwenberg (Erasmus Universiteit Rotterdam) - Overschrijding van de redelijke termijn in het jeugdstrafrecht. Een onderzoek naar de wenselijkheid van de mogelijkheid het OM niet-ontvankelijk te verklaren als consequentie van een redelijke termijnoverschrijding in het jeugdstrafrecht.

3. Céril van Leeuwen (Universiteit Leiden) - Het hoorrecht begrenst/ begrensd. Wat is wenselijk in het civiele jeugdrecht?

4. Marine Mathieu (Universiteit Leiden) - The practice of enjo kõsai in Japan through the perspective of children’s rights.

5. Annemiek van Vliet (Universiteit Utrecht) - Children or Asylum Seekers? Children’s Rights in Dutch Asylum Seekers Centres and Family Locations.

15:00    Inloop

15:15     Welkomstwoord door Prof. Ton Liefaard, Hoogleraar Kinderrechten, Universiteit Leiden

15:20    Lezing door Prof. Ursula Kilkelly, Decaan van University College Cork, Law School (Ireland)

15:45    Presentaties genomineerden

16:15     Bekendmaking winnaar Kinderrechtenscriptieprijs 2016

16:30    Boekpresentatie ‘25 years CRC’

Uitreiking van het boek aan:

• Prof. Larissa van den Herik (Vice-decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid, Universiteit Leiden)
  • Prof. Margrite Kalverboer (Kinderombudsman)

17:00     Borrel in de Faculty Club Brasserie

Aanmelding

U bent van harte welkom om deze uitreiking en boekpresentatie bij te wonen, aanmelden kan middels deze link.

Vragen?

Neem contact op met het secretariaat van de Afdeling Jeugdrecht, via jeugdrecht@law.leidenuniv.nl of 071-527 60 56.