Rosetta crowdfundingcampagne voor UNAWE

Universe Awareness (UNAWE) is samen met Design & Data GmbH een crowdfundingcampagne gestart, waarin de pluchen ‘astronaut’ Rosetta centraal staat. De knuffel wordt ingezet als interactief lesmateriaal, om zo leerlingen wereldwijd te leren over sterrenkunde en ruimtewetenschappen.

De Rosetta-missie

De Rosetta-missie veroverde de wereld met de succesvolle publiekscampagne van de Europese ruimtevaartorganisatie ESA. De organisatie maakte hierbij gebruik van social media, activiteiten en storytelling, om hart en geest van een wereldwijd publiek te bereiken. Design & Data GmbH maakte hiervan deel uit met de creatie van de Rosetta-tekenfilmserie en de populaire toevoeging: de pluchen knuffel Rosetta.

Crowdfunding

Via de campagne wordt de knuffel Rosetta nu gebruikt om geld in te zamelen voor de activiteiten van UNAWE. Op de Indiegogo pagina kunnen donaties gedaan worden, bijvoorbeeld in ruil voor de knuffel Rosetta. Daarnaast kan een knuffel gedoneerd worden aan minderbedeelde scholen.

Rosetta Strato

Om de campagne te steunen en kans te maken op de Rosetta Strato knuffel die 30 kilometer hoog in de stratosfeer vloog, ga naar: http://igg.me/at/rosettastrato.

Kijk hier voor het nieuwsbericht van UNAWE.