Archeologie-student Ivo Verheijen wint prijs met stageverslag

Vrijdag 11 november 2016 zijn de jaarlijkse prijzen van het LUF Internationaal StudieFonds (LISF) uitgereikt. Archeologie-student Ivo Verheijen won de LISF-prijs voor het beste eindverslag van zijn buitenlandstage.

Ivo Verheijen is student Archeologie en deed onderzoek in Noord-Siberië, georganiseerd door het Mammoth Museum, onderdeel van de North-Eastern Federal University in Yakutsk. Zijn eindverslag gaf het beste weer waarom hij voor de bestemming koos, wat het doel van het project was, hoe het project paste in zijn studie en wat hij professioneel en persoonlijk aan de reis heeft gehad. Een uitgebreider verslag is gepubliceerd in het populair-wetenschappelijk tijdschrift Cranium (2015, nr. 2).

De LISF-prijs werd aan hem uitgereikt door Ionica Smeets, hoogleraar Wetenschapscommunicatie aan de Universiteit Leiden. Ivo krijgt € 500 en mag een voordracht houden tijdens de Cleveringa-bijeenkomst in Parijs op 24 november.