Technische Universiteit Delft in Den Haag

De Universiteit Leiden (UL), de Technische Universiteit Delft (TU) en de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) werken al jaren samen op tal van terreinen in onderzoek, onderwijs en valorisatie.

In 2012 is deze samenwerking uitgebreid en geformaliseerd in de strategische alliantie Leiden-Delft-Erasmus. De missie is: samenwerken vanuit de inhoud en onze eigen sterktes om zo een bijdrage te leveren aan de wetenschappelijke, maatschappelijke en economische uitdagingen van deze tijd.

De drie universiteiten bieden gemeenschappelijk onderwijs en ze werken nauw samen op thema’s als Big Data, veiligheid en duurzaamheid.

De TU Delft zit ook sinds 2012 in Kantoren Stichthage en verhuist nu mee naar het Wijnhaven. Samen met de Universiteit Leiden biedt de TU daar in het tweede semester van collegejaar 2016/2017 de Minor Security, Safety and Justice en de Master Engineering and Policy Analysis aan.

Cyber Security Academy

De Universiteit Leiden, de Technische Universiteit Delft en De Haagse Hogeschool werken ook samen in het overdragen van hun kennis en expertise op het terrein van Cyber Security, waarbij zij hun kennis hebben gebundeld in de Stichting Cyber Security Academy The Hague (CSA). De CSA is een initiatief van de gemeente Den Haag,  waarin wetenschappers en docenten samen met experts uit de publieke en private sectoren hun kennis naar uiteenlopende multidisciplinaire programma's voor hoger opgeleide professionals vertalen.

Naast de wetenschappelijke executive masteropleiding Cyber Security, organiseert de CSA ook diverse open programma's: (korte) leergangen, workshops, trainingen en master classes.