Politicologenetmaal 2017 in Leiden

Op 1 en 2 juni 2017 herbergt de Universiteit Leiden het jaarlijkse Politicologenetmaal. Tientallen (praktijk)politicologen uit Vlaanderen en Nederland komen dan bijeen in workshops om onderwerpen als verkiezingen, politieke rechtvaardigheid, burgeroorlog en lokale democratie onder de loep te nemen.

Donatella della PortaHoofdspreker is Donatella della Porta, kenner van sociale bewegingen en terroristische organisaties, verbonden aan het Europese Universitair Instituut in Florence.

Een ander agendapunt is de uitreiking van de prijzen voor de beste masterscriptie en het beste proefschrift in de politieke wetenschap.

De organisatie is in handen van het Instituut Politieke Wetenschap van de Universiteit Leiden, in samenwerking met de Nederlandse Kring voor de Wetenschap der Politiek (NKWP) en de Vereniging voor Politieke Wetenschappen (VPW).

Een uitnodiging om voorstellen voor workshops in te dienen is uitgegaan. Later volgt een uitnodiging om deel te nemen aan de workshops. Voor master-studenten is er toegang tegen gereduceerd tarief. Ook hebben zij de gelegenheid om hun scripties op een posterpresentatie te presenteren.

Het zestiende Politicologenetmaal vindt plaats in de Faculteit Sociale Wetenschappen (Wassenaarseweg 52) en het Scheltema Complex (Marktsteeg 1) in Leiden.

Meer informatie is te verkrijgen bij Hans Vollaard, via e-mailadres politicologenetmaal2017@fsw.leidenuniv.nl.