Moritz Jesse verzorgt Key-Note Lezing bij Duits-Nederlandse Juristenconferentie

Moritz Jesse, Universitair Hoofddocent aan het Europa Instituut in Leiden, verzorgde de key-note lezing op de jaarlijkse bijeenkomst van de Duits-Nederlandse Juristenconferentie. De lezing was getiteld "De anderen onder ons - derdelanders en Britten in de EU".

Het ging over de status van onderdanen van derde landen in de EU en hoe de wet tussen niet-onderdanen van de lidstaten van de EU en EU-burgers onderscheid maakt. In een tweede deel van de lezing ging het over de mogelijke effecten van BREXIT, het uitreden van het Verenigd Koninkrijk uit de EU, en over de status van de Britse onderdanen in de EU en van de EU-onderdanen in het Verenigd Koninkrijk.

De Duits-Nederlandse Juristenconferentie vond plaats in Noordwijk en Leiden in oktober 2016. De conferentie, die jaarlijks vanaf 1949 afwisselend in Duitsland en Nederland plaatsvindt, wil samen juristen van beide kanten van de grens samenbrengen.