Marieke Liem bij EenVandaag over euthanasie echtpaar Van der Heijden

De dood van oud-CDA Kamerlid Frans Jozef van der Heijden en zijn vrouw Gonnie van der Heijden van der Eerden, die vrijdag 21 oktober hun leven hebben beëindigd door middel van euthanasie, heeft weer veel stof doen opwaaien over de euthanasie regelgeving in Nederland. Marieke Liem verscheen gisteren bij EenVandaag om de kwestie te bespreken. Zij deed eerder onderzoek naar ouderen die samen uit het leven stappen.

Het AD publiceerde eerder deze week het overlijdensbericht van de voormalig politicus en zijn vrouw. In het bericht spreken zij zich uit voor de versoepeling van de euthanasiewet, waarbij ze een bijdrage leveren aan de discussie die er heerst rondom euthanasie. Marieke Liem, van het Institute of Security and Global Affairs (ISGA), sprak bij EenVandaag over het fenomeen euthanasie, waarbij ze specifiek praat over ouderen die samen kiezen om uit het leven te stappen.

Het fragment is hier terug te zien.

Update:
Afgelopen vrijdag is Marieke ook te horen geweest op Radio 1, uitgezonden bij VARA, over dit onderwerp. Hier kunt u luisteren naar het interview.