P.K.Lee/MSF

Extra Cleveringacollege voor studenten en medewerkers

Cleveringahoogleraar Joanne Liu, internationaal president van Artsen Zonder Grenzen, geeft op 24 november een extra college. Het onderwerp daarvan is de aanpak van de Ebola-crisis. Op 25 november staat de Cleveringalezing over hulp aan vluchtelingen op het programma.

24 november: college ‘Ebola: Pushed to the limit and beyond...’

Joanne Liu

De aanpak van de Ebola-crisis, waar Liu een centrale rol vervulde, komt aan de orde maar bijvoorbeeld ook het gebruik van telemedicine. Het college is zowel medisch als niet-medisch georiënteerd omdat het zich ook richt op internationale humanitaire vraagstukken. Aanmelden is nodig.

Nb. dit college is enkel toegankelijk voor studenten en medewerkers.

Donderdag 24 november, 16:30 uur.
Burumazaal, Onderwijsgebouw van het LUMC (gebouw 2)
Hippocratespad 21
Leiden

25 november: Cleveringa-oratie ‘Whose lives matter?'

Joanne Liu gaat in op het belang van humanitaire en medische hulp aan vluchtelingen, het gebrek aan humanitaire interventie en de opvang in Europa. Na afloop is er een borrel. Tijdig aanmelden is van belang.

Nb. dit college is openbaar, en dus ook toegankelijk voor geïnteresseerden die niet werken of studeren aan de Universiteit Leiden.

Vrijdag 25 november, 16:15 uur
Groot Auditotium, Academiegebouw