Cátia Antunes benoemd tot hoogleraar

Per 1 juli jongstleden is Cátia Antunes benoemd tot hoogleraar ‘History of Global Economic Networks: Merchants, Entrepeneurs and Empires'.

Cátia Antunes is sinds 2003 als universitair docent economische en sociale geschiedenis verbonden aan het Instituut voor Geschiedenis van de Universiteit Leiden. In 2012 ontving zij een Vidi-subsidie voor haar onderzoek Challenging Monopolies, Building Global Empires in the Early Modern Period. Dit project richt zich op de rol van individuen bij de opbouw van het informele Nederlandse koloniale rijk ten tijde van de Republiek. In hetzelfde jaar werd Antunes ook een ERC Starting Grant toegekend voor haar onderzoek Fighting Monopolies, Defying Empires 1500-1750: a Comparative Overview of Free Agents and Informal Empires in Western Europe and the Ottoman Empire.

Het Instituut voor Geschiedenis feliciteert Cátia Antunes van harte met haar benoeming tot hoogleraar.