Nieuwe bestuursleden studievereniging Res Publica

Op 5 oktober a.s. zal het huidige bestuur van de studievereniging Res Publica het stokje overdragen aan een nieuw bestuur.

Res Publica heeft vijf zeer enthousiaste en geschikte kandidaten gevonden om aankomend jaar het reilen en zeilen van de vereniging in goed banen te leiden. Het nieuwe kandidaatsbestuur stelt zich graag alvast voor.

Kyomi Bottse, Praeses

Mijn naam is Kyomi Bottse en aankomend jaar mag ik de functie van praeses binnen het bestuur van onze prachtige vereniging vervullen. Volgens de statuten heeft Res Publica ten doel de staatsrechtelijke en algemene ontwikkeling van haar leden te bevorderen, de oriëntatie op de toekomstige maatschappelijke positie van haar leden te bevorderen, en de onderlinge contacten van haar leden te bevorderen. Ik kan niet wachten om dit in goede banen te leiden. Binnen de master staats- en bestuursrecht ligt mijn passie vooral in het politieke staatsrecht. In deze roerige tijden is de gezondheid van de democratie een alomvattend thema, wat iedereen direct of indirect raakt en wat mij eindeloos fascineert. Ik hoop, naast het bestuursrecht, de leden hier dit jaar verdieping in te kunnen brengen. Hierbij zou ik een rechtsfilosofische inslag niet schuwen. Niet alleen wat het recht is, vind ik interessant, maar vooral ook waarom het zo is. Samen met Sebastiaan, Melissa, Philippine en Joyce en gewapend met alles wat onze voorgangers hebben opgezet ben ik ervan overtuigd dat wij een mooi en leerzaam verenigingsjaar tegemoet gaan. Ik hoop u allen snel te ontmoeten op een van onze vele activiteiten.

Sebastiaan Renkema, Abactis

Ik ben Sebastiaan Renkema, 24 jaar. Ik ben per september begonnen aan de master Staats- en Bestuursrecht. Al sinds het begin van de middelbare school ligt mijn interesse bij de overheid. Inmiddels ben ik ook werkzaam als juridisch medewerker en behandel ik bezwaarschriften.

De master Staats- en Bestuursrecht is kleinschalig. Er zal veel contact zijn met de studenten. De studievereniging Res Publica is daarbij een ontzettend leuke toevoeging aan de masteropleiding. Ik wil mij dan ook graag inzetten voor mijn medestudenten en bijdragen aan een gezellige sfeer het komende studiejaar.

Melissa Zee, Quaestor

Ik ben Melissa Zee, 23 jaar en ik ben de aanstaande penningmeester van het 88ste bestuur van Res Publica.

Gevraagd werd om even kort iets over mezelf te vertellen: dit wordt alweer het vijfde jaar van mijn studie. Nadat ik vorig jaar een tussenjaar heb gehad, waarin ik in Helsinki heb gestudeerd en twee stages heb gelopen, ben ik dit jaar weer vol enthousiasme aan de master begonnen. Naast masterstudent staats- en bestuursrecht ben ik student-tutor binnen het LLP, heb ik een bijbaantje in de horeca en woon ik in Den Haag met twee van mijn beste vriendinnetjes.

Verder kijk ik er ontzettend naar uit om de komende tijd zo veel mogelijk sponsoren aan ons te binden, zodat ook dit jaar Res Publica weer allerlei leuke, interessante en leerzame activiteiten kan gaan organiseren voor haar leden.

Samen met de rest van het bestuur hoop ik er een succesvol en onwijs gezellig jaar van te maken!

Philippine de Bievre, Assessor Activiteiten

Mijn naam is Philippine en ik zal dit collegejaar de functie van assessor activiteiten binnen Res Publica op me gaan nemen. Zelf ben ik net begonnen met de master Staats- en bestuursrecht en kijk ik er enorm naar uit om mij dit jaar in te gaan zetten voor deze master en de mooie vereniging die daarbij hoort.

Studeren is belangrijk, maar ik hoop jullie dit jaar samen met het bestuur ook wat extra’s te kunnen bieden, te laten zien wat de mogelijkheden met deze master zijn en de stof sprekender te maken. Ik hoop dat ik door het neerzetten van interessante en originele activiteiten jullie nog enthousiaster kan maken voor het staats- en bestuursrecht. We zijn maar een tamelijk kleine groep, en juist daarom ben ik ervan overtuigd dat we een hechte groep gaan vormen. Ik hoop dat de vele activiteiten en borrels die we met Res Publica gaan organiseren hieraan bij zullen dragen en druk bezocht zullen worden.

Joyce van der Holst, Assessor Reis

Mijn naam is Joyce Elise van der Holst, ik ben 22 lentes jong, en in het 88e bestuur van Res Publica zal ik de functie van Assessor reis vervullen. Mijn bachelor rechten heb ik afgerond aan de Universiteit van Amsterdam, waarbinnen ik mijn minor aan de Sorbonne in Parijs heb mogen volgen. Na Amsterdam en Parijs is mijn volgende uitdaging in het prachtige Leiden! Tijdens de voorlichting op de Masterdag in maart kwam ik reeds in aanraking met Res Publica. Toen ik hoorde over de uiteenlopende, interessante activiteiten en gezellige borrels die zij organiseren, en toen ik merkte hoe hecht de groep was, wist ik dat ik iets wilde gaan betekenen voor deze actieve studievereniging. Als Assessor reis zal ik niet alleen de allerleukste Res Publica-reis ooit gaan organiseren en leiden, maar ik zal ook ondersteunend optreden daar waar de voorzitter dat nodig acht. Ik heb ontzettend veel zin in komend jaar en hoop velen van jullie te zien op de activiteiten die we gaan organiseren!