Faculteitsreglement grondig herzien

Vorige week heeft het College van Bestuur het nieuwe faculteitsreglement goedgekeurd. Eerder hadden de Faculteitsraad en het Faculteitsbestuur ook al hun instemming verleend. De noodzaak om het reglement aan te passen was ontstaan vanwege de komst van twee vice-decanen en het NIMAR.

Algehele doorloop

Naar aanleiding van deze veranderingen werd besloten om het gehele reglement door te lopen. Daarbij werd de opheldering van een aantal punten in het achterhoofd gehouden. Zo kwamen onder andere de kwesties waar instituten en opleidingen precies verantwoordelijk voor zijn, goede en evenwichtige afstemming tussen managementteams en besturen, en het helder omschrijven van de correcte procedure voor het voordragen van personen voor bestuurlijke functies aan bod.

Wijzigingen

Uiteindelijk zijn hier veel wijzigingen in het reglement uit voortgekomen. De afdeling Bestuursondersteuning maakt in oktober voor de wetenschappelijk directeuren een presentatie met behulp waarvan zij de medewerkers van hun instituut op de hoogte kunnen brengen van de belangrijkste wijzigingen.

Engelse versie

Binnenkort komt ook een Engelse versie van het faculteitsreglement beschikbaar.

Bekijk het nieuwe Faculteitsreglement op de pagina 'Over ons'.