Alumni Huis voor Leidse alumni

Ankie Broekers-Knol, voorzitter van de Eerste Kamer en Leids alumna, heeft op 5 september het nieuwe Alumni Huis op Rapenburg 68 geopend. Het Alumni Huis, gelegen pal naast de Oude UB waar het Bestuursbureau zetelt, is het nieuwe onderkomen van het Leids Universiteits Fonds en het Alumnibureau van de Universiteit Leiden.

Met de opening van het nieuwe Alumni Huis zal de samenwerking tussen het Leids Universiteits Fonds en het Alumnibureau verder geïntensiveerd worden. Beide teams zetten zich in om  een bijdrage te  leveren aan de persoonlijke en professionele ontwikkeling van alumni, om zo de band met hen te versterken. Het Leids Universiteits Fonds zal haar zelfstandigheid behouden.

Zichtbaarheid

De gezamenlijke locatie zal zichtbaarheid richting alumni versterken. Er is nu één plek waar de medewerkers van het Alumnibureau en van het fonds hun thuisbasis hebben én waar alumni altijd van harte welkom zijn. Voor bijzondere gelegenheden is er in het Academiegebouw bovendien een speciale Alumnikamer ingericht met meubels uit het Snouck Hurgronjehuis van het Leids Universiteits Fonds. Van dat pand, iets verderop aan het Rapenburg, gaat het fonds afstand doen.

Ambassadeurs

Het Alumnibureau van de Universiteit Leiden zet zich in om de band met alumni te versterken. Alumni zijn belangrijke ambassadeurs en dragen met hun tijd, talent en netwerk bij aan de bloei van de universiteit.  Het Alumnibureau houdt contact met alumni middels het alumnimagazine Leidraad, nieuwsbrieven en social media en organiseert  activiteiten voor alumni, waaronder coach cafés, masterclasses en workshops.

125 jaar

Het Leids Universiteits Fonds zet zich sinds 1890 in om de bloei van de Universiteit Leiden te bevorderen. Met giften van Leidse alumni en het rendement op vermogen steunt zij projecten van studenten, promovendi en hoogleraren. Zo draagt het fonds al 125 jaar bij aan opmerkelijke Leidse wetenschap. Daarnaast organiseert het LUF activiteiten voor alumni, zoals de dies voor alumni in februari en de Cleveringabijeenkomsten rond 26 november.

Op de foto staan Lilian Visscher (directeur Alumnibureau) en Siep Wijsenbeek (directeur Leids Universiteits Fonds) bij het Alumni Huis op Rapenburg 68.