Renske Smit ontvangt Rubicon-beurs

De NWO heeft een Rubicon-beurs toegekend aan Renske Smit. Smit krijgt financiering om twee jaar onderzoek te doen naar sterrenstelsels aan de University of Cambridge (Groot-Brittannië)

Sterrenstelsels tijdens het kosmische ochtendgloren

De Rubicon-beurs ondersteunt het project 'Sterrenstelsels tijdens het kosmische ochtendgloren'. Sterrenkundige Renske Smit kijkt terug in de tijd naar het kosmische ochtendgloren, om het ontstaan van de eerste sterrenstelsels onder de loep te nemen. Ze kijkt wat voor sterren zich vormden en wat voor invloed die hebben op hun directe kosmische omgeving. Smit krijgt financiering om twee jaar onderzoek te doen aan de University of Cambridge (Groot-Brittannië).

Rubicon

Rubicon is een financieringsinstrument van de NWO voor recent gepromoveerde wetenschappers om ervaring op te doen aan buitenlandse topinstituten als opstap voor een wetenschappelijke carrière.