Symposium en receptie ter ere van afscheid Rikki Holtmaat

Formele gelijkheid vormt sinds lange tijd het hart van EU en internationaal non-discriminatierecht. Daarnaast is materiële gelijkheid door de jaren heen een wettelijke norm geworden, onder meer door middel van de ontwikkeling van de concepten van indirecte discriminatie en doeltreffende aanpassingen.

Rikki Holtmaat heeft uitgebreid geschreven over de noodzaak om een ‘ander recht’ te ontwikkelen, zoals zij dit noemt, vanwege het systematische en structurele karakter van discriminatie. Formele en materiële gelijkheid zijn volgens haar niet genoeg om de discriminatie te bestrijden van bijv. vrouwen en personen met een handicap.

U bent van harte uitgenodigd voor het symposium ‘From formal equality to transformative equality: the road to “other law” according to Holtmaat?’ en de receptie ter ere van het afscheid van Rikki Holtmaat als hoogleraar International Non-Discrimination Law aan de Universiteit Leiden. U kunt zich hier aanmelden voor het symposium en/of de receptie.

Voor meer informatie over het programma kunt u terecht op onze Engelstalige website.