Finale filmwedstrijd Student en Stad in Leidse Schouwburg

Wat maakt Leiden de leukste studentenstad van Nederland? Met deze opdracht maakten studenten filmpjes over hun stad. De winnaar wordt op 29 juni uitgeroepen in de Leidse Schouwburg.

Geld en exposure

Een vakkundige jury bekroont het beste filmpje met 2.000 euro. Bovendien zal het filmpje gebruikt worden om Leiden te branden als leukste studentenstad van Nederland. In de afgelopen maanden zijn er meerdere filmpjes gemaakt door enthousiaste Leidse studenten. De beste drie worden getoond in de finale. De jury bestaat uit Martijn Bulthuis, directeur Leiden Marketing; Marjolein Zaal, hoofd Bestuur en Communicatie Gemeente Leiden; Renée Merkx, directeur Strategische Communicatie & Marketing Universiteit Leiden; Ivo Wever, algemeen directeur Leiden International Film Festival en Andrej Josic, voorzitter LAKS.

Representatief voor Leiden

De juryleden spreken allemaal vanuit hun eigen expertise, waardoor uiteindelijk niet alleen het mooiste, maar ook het meest representatieve filmpje zal winnen. Wethouder Robert Strijk (studentenzaken) zal de geldcheque overhandigen aan het winnende team. Op deze bijeenkomst is ook de lancering van &Cultuur: een cultuurkaart waarmee studenten nog voordeliger de rijke cultuur in Leiden kunnen ontdekken.

Finaleavond

De finale is voor alle geïnteresseerden toegankelijk. Om 20:30 uur openen de deuren van de Leidse Schouwburg en worden de aanwezigen verwelkomd door de band ‘An Apple a Day’. Door het evenement open te stellen voor alle Leidenaren willen de organisatoren Student en Stad wederom dichterbij elkaar brengen

De filmwedstrijd komt voort uit het convenant Student en Stad, een samenwerking tussen Gemeente Leiden, Leiden Marketing en de Plaatselijke Kamer van Verenigingen (PKvV).