Oranje in Leiden

Koning Willem-Alexander viert op 27 april zijn 52ste verjaardag. Hij studeerde aan de Universiteit Leiden en komt er regelmatig terug.

1993 | Willem-Alexander studeert af

Van 1987 tot 1993 studeert Prins Willem- Alexander geschiedenis aan de Leidse universiteit. Bij de uitreiking van zijn bul krijgt hij felicitaties van zijn moeder, die ook in Leiden studeerde.

1995 | Afstuderen broer Constantijn

Prins Willem-Alexander is in 1995 aanwezig bij het afstuderen van zijn broer Constantijn, die in Leiden rechten studeerde.

1995 | Interview in alumnimagazine Leidraad

De twee koninklijke Leidse alumni poseren bij hun interview voor Leidraad, het magazine voor Leidse alumni.

2000 | Gedenkboek Nederland-Japan

Prins Willem-Alexander ontvangt het eerste exemplaar van een gedenkboek over 400 jaar relaties tussen Nederland en Japan.

2009 |  Zweeds koningspaar op bezoek

De kroonprins begeleidt Koning Carl XVI Gustav en Koningin Silvia van Zweden tijdens een bezoek aan de Leidse Hortus Botanicus. Willem-Alexander wijst het Zweeds koningspaar ook op zijn handtekening in het Zweetkamertje.

2012 | Opening nieuw gebouw campus Den Haag

Prins Willem-Alexander opent een nieuw gebouw aan de Schouwburgstraat in Den Haag met de onthulling van een plaquette.

2015 | Voorbereiding staatsbezoek aan China

Ter voorbereiding op hun bezoek aan China bezoeken Koningin Maxima en Koning Willem-Alexander een bijeenkomst in Leiden waar experts hen informeren over China.