Vacature: studentambassadeur BSc en MSc

Ben jij enthousiast over jouw opleiding en wil je dat graag overbrengen op scholieren? Wil je meewerken aan de voorlichting over het studie-aanbod van het Instituut Politieke Wetenschap? Dan is het studentambassadeurschap iets voor jou!

Voor de bachelor- en master-opleidingen van het Instituut Politieke Wetenschap zijn we op zoek naar een studentambassadeur voor 12 uur per week.

Doel van de functie

• uitvoeren van voorlichtingstaken
  • professionaliseren van de al bestaande voorlichting
  • terugkoppelen van signalen van de doelgroep

Taken

• in overleg met de opleiding en de Commissie Werving en Voorlichting opzetten en aansturen voorlichtingsteam van studenten (werven en selecteren van studenten; trainen en uitzenden van studenten)
  • coördineren/afleggen van bezoeken aan relevante studentdoelgroepen (geven van voorlichting over de eigen opleiding/Universiteit Leiden: hetzij zelf, hetzij door iemand uit het voorlichtingsteam)
  • organiseren van de meeloopdagen voor de opleiding
  • in overleg met de facultaire voorlichter organiseren van voorlichtingsactiviteiten en meeloopdagen (d.w.z. van organisatie tot opruimen na afloop)
  • maken en bijhouden van voorlichtingsmateriaal voor het voorlichtingsteam (bv. prezi over de opleiding)

Profiel, functie-eisen

• Je bent tweede- of derdejaars student (in het academisch jaar 2016-2017).
  • Goede studieresultaten.
  • Affiniteit met voorlichting geven.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
  • Representatief, enthousiast, betrouwbaar, initiatiefrijk.

Wij bieden

Een leuke, afwisselende baan die een mooie aanvulling vormt op je studie. Je krijgt een aanstelling in tijdelijke dienst zonder uitzicht op een vast dienstverband. Salariëring volgens de CAO Nederlandse Universiteiten.

Informatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met de huidige studentambassadeur Rosa Rupert, via info.politicologie@fsw.leidenuniv.nl.

Solliciteren

Stuur je motivatiebrief en CV uiterlijk 15 april 2016 naar de coördinator voorlichting drs. Daniëlle Ladan: fdjladan@fsw.leidenuniv.nl.