Leidse geschiedenisstudenten winnen scriptieprijzen Holland Historisch Tijdschrift

De Leidse geschiedenisstudenten Claudia Fris en Patrick Naaktgeboren hebben de BA en MA scriptieprijzen van Holland Historisch Tijdschrift gewonnen.

Claudia Fris, begeleid door Peter Hoppenbrouwers, won de bachelor scriptieprijs met haar scriptie Preken en boerden. Humor in de sproken van Willem van Hildegaersberch. Het juryrapport prijst haar academische doch toegankelijke schrijfstijl en originele onderwerp.

Patrick Naaktgeboren, begeleid door Louis Sicking, won de master scriptieprijs met zijn scriptie Hoe dichter bij Dordt, hoe heerlicker het wordt. Ruimte, geur en geluid in laatmiddeleeuws Dordrecht. Het juryrapport noemt de recente invalshoek van healthscaping een frisse blik op de onfrisse geschiedenis van een Hollandse stad. Patricks scriptie werd in september 2015 ook al genomineerd voor de Fruinprijs van het Instituut voor Geschiedenis.

Naast een geldprijs krijgen Claudia en Patrick de kans om hun scriptie als artikel te publiceren in Holland Historisch Tijdschrift.

De deadline voor de scriptieprijs van Holland Historisch Tijdschrift voor dit collegejaar is 1 oktober 2016.

Meer informatie over deze en andere Geschiedenis scriptieprijzen vind je hier.